Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Är det inte enklast att ringa STF och kolla, nummer hittar du på http://www.svenskaturistforeningen.se/
Stugvärdarna brukar förutom sin egen stuga ha koll på omgivande bebyggelse, t ex samevisten.
Good luck
Är det inte enklast att ringa STF och kolla, nummer hittar du på http://www.svenskaturistforeningen.se/
Stugvärdarna brukar förutom sin egen stuga ha koll på omgivande bebyggelse, t ex samevisten.
Good luck
Under dagen ringde jag såväl Kvikkjokks station som Ritsems stuga. Bägge dessa sålde, men ingen visste med säkerhet om någon av de andra stugorna sålde. Då en av dessa två blir min slutdestination hjälper det föga att de säljer T-röd.
Stugorna inne i padjelanta verkar sakna telefonförbindelse (åtminståne anges inte telefonnummer på STF:s hemsida).
Sameföreningen har jag försökt ringa men ingen har svarat.
Jag har själv just börjat kolla upp provianteringsmöjligheterna längs Padjelantaleden och har sett i STF:s logibok att det finns två STF-stugor som har proviant, Såmmarlappa och Tarrekaise. Vet ej om t-röd ingår i standardutbudet för proviantförsäljningen, men innebär ju i alla fall att de andra STF-stugorna definitivt inte har.
Samerna har väl försäljning av format bara i Stalo (två olika "kiosker") och där är sortimentet ganska klent. I övriga stugor är det nog ännu klenare. Man behöver nog inte gå hungrig men bränsle undrar jag om de har. - T-sprit och andra bränslen står inte med på STFs prislista för fjällstugorna men det har du sett redan kanske.
Varför ska du köpa sprit utmed vägen? Är det en lång tripp så att du/ni inte vill bära allt från början?
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer