T N F rygga

På luffen

Gäst
Hallå ....TheNorthFace Prism 65 L , Kan det vara något att satsa på för lite fjäll och båt luffning ??
Jag vet ingen som har en T N F rygga ,, är det hållbara saker ...eller !!??

mvh Jocke

Eric

Gäst
Ja, det är hållbara grejor

TNF Prism tillhör förra årets sortiment, varför du borde kunna pruta något. Men generellt är TNF bra grejor. De är ju en oerhört stor tillverkare (börsnoterade i USA) och har som en sådan olika produktlinjer med olika kvalitet. Jag kommer inte ihåg om Prism har bärsystemet MicroFit eller inte. Men har den det är det mycket "pang för pengarna" -- gott om justeringsmöjligheter och väldigt hög kvalitet på alla detaljer. Jag har själv en TNF Inversion (82 l, med MicroFit) som jag är OERHÖRT nöjd med. Känns hård i butiken jämfört med exempelvis Haglöfs nya säckar, men tro mig, du kommer att uppskatta det när det sitter 15 eller 20 kg på ryggen.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
inte helt positiv

THN säckarna har oftast rätt mycket detaljer som jag tror är onödiga, öppning i fronten skall det finnas på en om jag inte minns fel. Dessutom tycker jag att deras remmar är rätt tunna. Upplever dem som rätt sladdriga såso, billigare säckar brukar vara. Allt detta sammantaget gör att säckarna inte har den högsta kvaliten enligt mig. Men så kostar de heller inte lika mycket som exempelvis Arc'teryx säckar. Ställ dig frågan vad du skall ha säcken till. Ska du slite mycket med den i berg och annan terräng så lägg mer pengar på ett bättre märke.

Anonym från gamla forumet

Gäst
TNF rygga

Det blev en TNF Prism 65...Har kostat ca 1900:-
slutade på 1295:-. Känns OK - Så nu är det bara att
packa den full och gå några prov-svängar får att
vänja sig med den...............!!!!
H:ar Jocke

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar