• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Sydamerika i vinter

Hej!
Jag åker till Peru och Ecuador i januari-februari och undrar om någon är i trakten samtidigt. Ska hinna med lite vandring, dykning och gärna lite klättring.
Börjar med Peru och tar sedan Ecuador, inklusive Galapagos.
Var ju egentligen väldans sugen på Colombia med diverse bergsäventyr också, men det blir nog en annan gång... tror jag.
/Karin, 31

Låter som en härlig resa!!
Skriv gärna in här på Utsidan och berätta hur du har haft det när du är tillbaka. Själv funderar jag på fara i juli/aug. 2005.
Känns som att Sydamerika är en världsdel man inte kan missa :)
Ha en trevlig resa!

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
Reskompis Sydamerika

Hej,

Har själv planer på bl.a Peru januari/februari 2005, en del vandring är tanken. Förhandlar just nu med min chef om hur länge jag kan/får vara borta.

Hade egentligen tänkt resa själv, men en reskompis kanske inte är så dumt, man behöver ju inte vara klistrade vid varandra. Hör gärna av dig om det låter intressant.
/Mathias, 33

Sydamerika och pengarna

Hej!
Kostnaden för resan - ja, jag vet inte riktigt än. Men biljetten (Continental) kostar 9 600 kronor (Sthlm-Lima, Quito-New York-Stockholm.
Sedan har jag budgeterat för ungefär 2 000 kr per vecka. Och lite mer för aktiviteter förstås. Resan till Galapagosöarna kostar en del. Köper man ett paket från Quito med flyg, båtresor och all mat för åtta dagar så kostar det ungefär 10 000 kronor, har jag för mig. Men man kan komma ner ett par tusenlappar om man bara flyger dit och köper båtrundresan på plats - det ska gå bra att göra så när det inte är högsäsong.
Åker den 7 januari och ser mycket fram emot det.
Skaka loss lite pengar och haka på nu!
Karin
[Ändrat av tjicketikawa 2004-11-26 kl 22:40]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips