Sy ett bättre tält av ett Muzziedome2....

Inne eller ute..?

Det jag funderar mest på är om jag skulle behållt konstruktionen som den är nu: med stängerna på utsidan/med lite modifiering(stånghållare-fler och bättre-stångkanaler och lite annat) Utanpå kan jag lägga in en "takventil" som ovanstående förslag.

Eller om jag skulle integrera dom i tältet...?

//A

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Mot klarhet..

Efter ett par provuppsättningar, fästande av staglinor och annat mixtrande så upptäckte jag att konstruktionen med stångarna som är nu(se bild på första sidan) inte håller måttet! Ska jag få det att funka så måste dom i sin tur stagas mellan varandra och givetvis mot backen!

Så av grundmodellen kommer inte mycket att vara kvar, möjligtvis en nätdörr..
Modellen som jag ska göra kommer i stället att till stor del likna ett HB Unna men med enkelväv och kanske en liten absid!

Om ventilation... Ni som har Unna(har läst rec.banken) hur upplever ni takventilationen? Är den fullgod eller tycker ni att det saknas "vanlig" ventilation oxå?

//A

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips