Sverige-Rom

Har också en cykelsemester i Europa under planering.

Hur tänker ni med cykel, jag måste köpa mig en långfärdscykel, så jag undrar om nu har några tips?

Hej!

Jag cyklade för några år sedan från Basel, schweiz till venedig, har ett väldigt bra minne av den turen!
Har inte läst hela tråden, så vet inte om någon redan har svarat på din fråga angående tältplats, men vi gjorde som så att vi helt enkelt frågade folk om vi fick tälta i deras trädgård. Var oftast inga problem i Schweiz, där de sa att det hade hänt innan, men det blev lite svårare desto längre söderut man kommer, men även i den norra delen av Italien så har vi mött väldigt trevligt folk, och bl.a hamnat i en väldigt lyxig lägenhet där vi fick sova gratis!
Nu senast i Nya Zeeland så brukade jag bara ställa upp tältet sent på kvällen, och ta bort det igen tidigt på morgonen, och inte upplevt några problem med det heller!

Hoppas detta hjälper dig lite!

God tur!
Jens.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa Deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips