Suunto strul

Köpte för ett antal år sedan en suunto Observer...denna gick felfritt i ca 1år. Sedan fastnade MODE-knappen i intryckt läge...skickade in klockan och fick en ny tillbaka. Denna har fram i fjol fungerat bra. Men då jag var i Frankrike och körde alpinism på upp mot 3500m så blev det strul. Fick imma på glaset. Inte bra. Men trodde det var en engånsföreteelse, tills jag var nere i alperna i sommar igen och besteg Mt blanc. Då blev det riktigt illa (se bild nedan) Visst, klockan har varit med i duschen någon gång, men det förväntas den ju klara!!! Alla gånger som batteriet behövts bytas så har det gjorts av en återförsäljare.
Antar att det bör vara att lämna in den till suunto igen???


Tacksam för svar.

P.s Den tvååriga garantitiden har gått ut =(
 

Bilagor

  • P1020148.jpg
    P1020148.jpg
    46.7 KB · Visningar: 952
Byttes packningen samtidigt med batteriet? Packningar håller inte för evigt och tar lätt skada då man öppnar boetten, att det är en återförsäljare som utför batteribytet betyder inte att den vet vad man gör.
Det är dock vanligt att en klocka börjar "imma" efter ett batteribyte, högre luftfuktighet än vid monteringen, vintertid är bra tid för batteribyte (torrare luft).
Skicka in klockan eller se till att byta packningen och att den hamnar rätt.
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Min Polar trycktestades när de bytte batteri så man är säker att den är tät. Har fått imma en gång i en Luminox som jag haft i 8 år nu. DÅ hade det gått flera år sedan jag köpt den. Jag simmar, duschar och bastar med den så jag vill gärna trycktesta vid batteribyte.
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Det står i instruktionerna att både oringen och själva batterilocket ska bytas vid varje tillfälle som locket öppnats (vid batteribyte). Tydligt men samtidigt rätt klent för en klocka som är byggd för action (eller borde vara snarare).

Jag har en likadan och tycker den lämnar mer att önska; tex att termometern borde vara kompenserad för hudnära placering samt att höjdmätaren (barometer) borde vara kompenserad för temperatur, speciellt när det finns en termometer i klockan...
 
... eller att höjdmätaren på dammodellen (Lumi) borde vara placerad så att man inte cloggar igen den med svett när man har den på armen, med följd att höjdangivelserna svajar som om man åkte berg-och-dalbana...
 
Tänkte köpa en Suunto får nått år sen, men hittade bara dåliga saker om dom så jag köpte ingen.

Verkar vara riktigt skräp.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.