Har provat många olika aktiviteter, men kajak är ett område där jag är total novis och är riktigt sugen på att börja närma mig. Är det någon som har ett tips på en riktigt bra grundkurs med säkerhet, materialkännedom, tips och trix m.m, ni vet hela kitet. Bor i Skåne, så västkusten vore väl att föredra, tänker mig till våren 08. Jag är ute efter tillräckliga kunskaper för att överleva enklare paddling i såväl sjö, som havsband/ fjord, och kanske så småningom investera i en egen kajak. Har kikat en del på nätet, utbudet är ju enormt, varför jag alltså söker efter lite inside kunskaper om ämnet.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Sugen som sjutton
- Trådstartare rand
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Lite sent men ändå.....
Kan rekomendera Kajakevent, gick deras kurs i sommras. Två dagar räcker för att du ska känna dig trygg i kajaken samt kunna rädda dig själv om du går runt. Man får också lära sig om kajaken, material, kläder, olika paddlingstekniker mm.
Kan rekomendera Kajakevent, gick deras kurs i sommras. Två dagar räcker för att du ska känna dig trygg i kajaken samt kunna rädda dig själv om du går runt. Man får också lära sig om kajaken, material, kläder, olika paddlingstekniker mm.
Låter som nånting denna Rookie'n skall undersöka med ....
Ljungskile
Friluftsfrämjandet i Ljungskile har flera kurser, och jag tror att det brukar gå att bo över där också. Kolla på www.friluft.nu.
Friluftsfrämjandet i Ljungskile har flera kurser, och jag tror att det brukar gå att bo över där också. Kolla på www.friluft.nu.
Verkar helt klar intressant, tack för tipsen. Jag och några kompisar har nu börjat planera och det vi kommer att leta efter är en helgkurs med övernattning helst så man åker från ö till ö i tält, sannolikt i början av maj. Tanken är dels att få en fin tur, och dels att lära oss grunderna i kajakpaddling. Bohuslän blir det, var kan jag återkomma med.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg