Stum böjlig skumskiva med slutna celler o låg friktion

Någon fattar nog vad jag menar.
Jag under ett par års tid silvertejpat fast skumkuddar för höften.

Nu behöver jag bygga om (det fasta och trevliga men slutkörda) ryggstödet och även lägga dit nytt vid höfterna för att inte glida omkring bredledes.

Vet någon var man enkelt kan köpa mindre kvantiteter av skumskiva.
- Cirka 10-20 millimeter.
- Slutna celler är ett krav.
- Relativt stum struktur, men lite böjlig måste den vara.
- Ena ytan får gärna vara behandlad med något slittåligt (på orginalryggstödet var det tjusigt blått tyg fastjoxat) som man kan glida ner från akterdäck utför ryggstödet ner i sitsen.
- Bonus vore om man på ett säkert sätt kan få veta hur man lämpligast limmar fast.

Patric

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Gummi och vattenlekar

Hej

Denna butik saluför gummi ochskumprodukter för brottar och vattenlekar mm och den ligger ej på Andra Långgatan.

HGB Backstrand AB
Box 7210
402 34 Göteborg
Telefon 031-640030 Fax 031-545854
BESÖKSADRESS: Ruskvädersgatan 16 i Biskopsgårdens Industriområde

Puss Sven

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips