Stulen kajak

I morse fann jag att någon stulit kajaken jag hade på biltaket. Jag har på senare tid förvarat den i bilen då den byggdes om till tredelad häromåret. Undantagsvis har den surrats på lasthållarna över natten. Det har känts någorlunda säkert då bilen parkeras utanför sovrumsfönstret i Bagaregården, Göteborg
En beskrivning: Stripbygge modell Hunter byggd 2008 efter Björn Thomassons ritning. Mått ca 540x51cm. Två träluckor samt en rund plastlucka bakom sittbrunnen. Fotmanövrerad skädda i kolfiber.
Stölden är polisanmäld. Nu återstår att kontakta försäkringsbolaget If.
Har någon ett tips kan jag nås på mobilnumret 0703-122287.

Bilagor

• Till polis.png
    Till polis.png
    1.4 MB · Visningar: 123
Vill bara tillägga att min hemförsäkring hos if tydligen inte täcker skadan. Försökte få en bekräftelse per telefon men tröttnade efter en halvtimma i telefonkön

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Stölder registeras inte då medborgarna har lärt sig att polisen enbart skickar sin stencil. Inomhus under lås är nog rekvisiten för att försäkringsbolaget skall betala, hobbyprojekt brukar räknas ner rejält. Dessvärre.

Trist Rune. Vill du köpa tillbaka ditt tidigare bygge havsracern så går det bra jag har inte använt den så mycket. Kontakta mig via min profil till vänster i så fall.

Thure

Även jag har drabbats av stölder som tidigare var helt okända, tack regeringen att ni importerat så fint folk och sparar in på gränsbevakningen. Senast jag ringde 11414 fick jag beskedet att telefonkön var 22 timmar och 11 minuter inte konstigt att folk ger upp.

Kajaken är återfunnen. En dam som rastade hunden i ett grönområde ovanför Bagaregården såg den ligga instoppad i ett snår. Hon kontaktade polisen som sedan ringde mig från platsen där den hittades. Jag fick till och med hjälp med att bära hem den. Den var helt oskadad. Jag saknar ord för hur lättad jag är! (Hade faktiskt redan börjat fundera på att bygga en ny kajak. .)

Gissar att förövarna var på väg hem i fyllan och fick ett hugskott. Sen blev den väl för jobbig att bära så de tappade motivationen.

Tips för att förhindra ”spontanstöld” från biltaket på nattetid, som jag inte själv kommit på

Rattkrycka fäst i sittbrunnen eller i packlucksöppning beroende på storlek, Och och låskätting + hänglås

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips