Strunt i Ekorrar och vargar akta er för Haren!

Orädd jättehare utmanade hundar
Det var ingen rädd hare som Wenche Offerdal och hennes elva hundar mötte i helgen.

Hon var ute och åkte med släde efter sitt hundspann när hon mötte en jättelik hare. I stället för att fly så tog haren fart och satte av mot Offerdals hundspann.

- Jag räknade med att haren skulle fly och hundarna börja jaga den. Där tog jag minsann fel, säger Offerdal till norska Nordlys.
Aftonbladet text-tv
Publicerad: 2006-02-21

Det är något som inte står rätt till med vårt ekosystem tror jag.
Mvh Mathias

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
kom ihåg sången...

"Haren skuttar fram så fort, knackar på dess port
Liten tomte tittar ut" och så vidare... Är det någon som har hört av denna tomte efter denna händelse??!! Ordspråket "rädd som en hare" är nog en feltolkning av det riktiga "rädd FÖR en hare". Det finns en organisation i samhället som hyllar denna bestialiska mördarmaskin, nämligen Hahre Krishna. Med trummor och påskkläder drar de fram i störra samhällen.

Rädda dig själv, skjut ett djur.

På vår arbetsplats har vi slutat med returpappershanteringen.
Vi jagar bäver på personalfesterna istället.

(Rädda ett träd, skjut en bäver...)

Nja, det var ju mest så att vi som alternativ till att rädda trän genom pappersinsamling på kontoret valt att anordna dessa bäverjakter.

(Allvarligt talat får jag inte ihop lustifikationerna och tvetydigheterna riktigt här...)

Med tanke pâ denna nya fara som dykt upp övervägaer jag att fly till Chicago, flygplatsen där mâste väl anses som säker. ( Chicago O´Hare Intl.)

gundj; sa:
Med tanke pâ denna nya fara som dykt upp övervägaer jag att fly till Chicago, flygplatsen där mâste väl anses som säker. ( Chicago O´Hare Intl.)

Nja. Det är bara en omskrivningen. Det hela är brjan på en bön. "O hare som är i himelen...". En gammal bön skapad av livrädda chicagobor.

De vart iofs räddade av en kalkoln, därav thanksgiving. Men gissa om den blev överraskad av sättet de tackade den på.

Det här var faktiskt riktigt kul läsning! Men de senare börjar bli lite långsökta...

Min jakthund på tre månader har nu tagit sin första fågel... Där snackar vi odjur. Han är inte heller rädd för dumprarna som vrålar fram på byggarbetsplatsen utanför huset.

Lite orolig för vad han skall bli för något...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips