Storsjön, Östersund.

Storsjön, Östersund.
Behövs det kort eller är det ok att köra spinn/fluga?
Finns det dessutom något ställe att "vild campa" i närheten, av östersundcity, lyckades tyvärr boka tåg som kommer till stn en timme efter att bussen gått dit jag skall...

Fiske med handredskap från land är gratis. Vad gäller "snålcamping" är Minnesgärde (södra ändan av Storsjöstråket) det som jag på rak arm kan tänka mig, men annars har du ju ett vandrarhem vägg i vägg med centralstationen.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Tackar och bockar!

Det här vandrarhemmet hade jag totalt glömt bort!

Kanske kan bli riktigt trevligt besök i Östersund ändå.

Har varit i Östersund tidigare och var då på Jämtli, jag trodde det skulle vara en typisk turistfälla, nu när jag ska till Östersund för tredje gången kommer jag att gå dit också för tredje gången!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips