Storlek på KM Njal??

Re: Re: Re: Stoleken har betydelse

Vandrare; sa:
...Tror inte bara att det har med rörelsevidd att göra....
Stämmer klockrent enligt min mening! (Läs: du har rätt.)

Vi säger samma sak, jag skrev att det inte finns någon standardisering på S/M/L.

Med vänliga hälsningar,
Aina

Edit: förtydligande till första meningen

[Ändrat av Spöket 2006-10-18 kl 13:48]

Tycker snittet är lite konstigt. För att jag ska kunna ha lite tjockare fleecetröja under och kunna böja armarna (vilket är jättepraktiskt vid de flesta aktiviteter som jag hänger mig åt) måste jag köpa L men redan M tycker jag den är väl stor/fladdrig runt bålen. Återkommer med en rapport när jag fått hem min L.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
axang; sa:
Tycker snittet är lite konstigt. För att jag ska kunna ha lite tjockare fleecetröja under och kunna böja armarna (vilket är jättepraktiskt vid de flesta aktiviteter som jag hänger mig åt) måste jag köpa L men redan M tycker jag den är väl stor/fladdrig runt bålen. Återkommer med en rapport när jag fått hem min L.
Låter inte detta som anorakarnas klassiska förbannelse? De flesta (om inte alla) anorakar jag provat (inkl 70-talisterna) är svinbylsiga över bålen, troligen för att man annars inte kommer in i plagget. Jackor kan vara tightare över bröstet och magen tack vare den mer praktiska öppningen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips