Stor kniv till vad?
- Trådstartare Schneeberger
- Start datum
-
- Taggar
- tillspetsat
Beror på tjockleken och hårdheten på den ved som du tänker hugga i.bananmannen; sa:Hur är de att splinta eller hugga ved med?
dePaul; sa:Beror på tjockleken och hårdheten på den ved som du tänker hugga i.bananmannen; sa:Hur är de att splinta eller hugga ved med?
Kukurin är perfekt till avkvistning/kapning upp till 7 cm tjocka slanor och grenar. Tjockare eller hårdare ved är enklast att klara av med en yxa, alt. såg. Att spänta ved är baggis med en kukuri.
~Paul~
PS Eller håller du inte med Patric??![]()
"Cold steel" gjorde nog rätt för namnet...dePaul; sa:Jag menade att tillverka stickor upp till ca 3 cm tjocka ur en kraftigare kubbe/fallträd för att göra upp eld. Något som den här Cold Steel Recon Scout inte klarade av, huvudsakligen pga kylan och fel teknik:
När man ser en bild som denna måste man undra, Var är yxan? När jag skottar snö använder jag inte sked... När jag hugger ved använder jag inte kniv... vojne vojne vilka dumheter....dePaul; sa:Jag menade att tillverka stickor upp till ca 3 cm tjocka ur en kraftigare kubbe/fallträd för att göra upp eld. Något som den här Cold Steel Recon Scout inte klarade av, huvudsakligen pga kylan och fel teknik:
![]()
Jag lovar att jag inte avverkar i strid med lagen
~Paul~
frarol; sa:När man ser en bild som denna måste man undra, Var är yxan? När jag skottar snö använder jag inte sked... När jag hugger ved använder jag inte kniv... vojne vojne vilka dumheter....
roland