T o m Niklas erkände ju att han använder en liten kniv till det mesta, men att han bär sin stora kniv i ryggsäcken "utifall att".
Japp ;-)
T o m Niklas erkände ju att han använder en liten kniv till det mesta, men att han bär sin stora kniv i ryggsäcken "utifall att".
-Patric-; sa:jo...
meeen, se på yxor.. jag har sett gubbar som med små handyxor spräcker grov ved med ett välriktat slag längs märgstrålarna medans mina kompisar från stan inte kan spräcka finved med min stora klyvyxa.. teknik och erfarenhet kan i många fall ersättar storlek och kraft..
dePaul; sa:Den här diskussionen är inte baserad på frågan gällande fördelar eller nackdelar med en stor kniv gentemot en liten, alternativ yxa eller såg.
Så här löd ursprungsfrågan:
"Det säljs ju uppenbarligen en del knivar av den "större" kalibern. Vad används alla dessa till? Och vad var syftet när man designade knivarna ifråga?"
~Paul~
När frågan delvis handlar om vad stora knivar används till, är det väl inget konstigt att "vissa personer", däribland jag, jämför med andra verktyg vars användningsområde kan vara likartat, nämligen såg och yxa?dePaul; sa:Jag vet att du redan svarat på det Peter. Men vissa har tydligen inte uppfattat frågan ändå.
~Paul~
Raskesven; sa:När frågan delvis handlar om vad stora knivar används till, är det väl inget konstigt att "vissa personer", däribland jag, jämför med andra verktyg vars användningsområde kan vara likartat, nämligen såg och yxa?
Shit, låter som The battle of Hastings...dePaul; sa:...en strid mellan stora knivar, yxor, sågar och små knivar...
niklassthlm; sa:Tycker heller inte att det stämmer med påståendet att man inte får samma kraft, flyttar fram fingret framför parerstången så är det problemet löst.