stonebreaker 500

skall köpa ny MTB. Hittat bra (?) pris på Stonebreaker 500, hos cykelringen. Någon med erfarenhet av den (eller andra Stonebreaker MTB)? Är det ett bra köp?
 
Jag har en Stonebreaker, men har ingen aning om vad modellen heter. Den var ganska billig dock. Jag tycker inte kvaliteten är den bästa. Taskiga bromsar (kan inte hitta något bra sätt att ställa in dem heller). Sadeln suger åt sig vatten som en tvättsvamp och det går nästan aldrig ur. Men den funkar ju att cykla på... Bromsarna är lite läskiga dock...
 
skall köpa ny MTB. Hittat bra (?) pris på Stonebreaker 500, hos cykelringen. Någon med erfarenhet av den (eller andra Stonebreaker MTB)? Är det ett bra köp?

Ska du köra i skogen skulle jag avråda bestämt med att köpa något från cykelringen. Dessutom har de ibland rena fantasipriser som 'originalpris' för att få det att se ut som en bra rea.
 
Mongoose som iaf. har sålts hos Cykelringen är ett rätt bra lågprisfabrikat, men det gör iofs. inte rekommendationen att hålla sig borta från Cykelringen mindre sann.

Jag skriver det även mindre omständligt: Undvik Cykelringen.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.