Stockholms skärgård från Fejan

Jag och min sambo tänkte ge oss ut och paddla i stockholms ytterskärgård v 34 (måndag till fredag). Jag skulle bli jätteglad för tips om guldkorn, de där extra vackra öarna samt var man kan fylla på mat och vattenförråd. Alla tips om ytterskärgården välkomnas!
Pernilla

Håkanskär, Fejan

Hej Pernilla!
Paddla gärna från Fejan NO mot Gisslingös norra sida, där finns det helt fantastiska klippor. Precis innanför den lilla ön "Stor Lasse" finner ni en liten vik med sandstrand och tältplats för ett tält!
Paddla sedan vidare ut mot Håkanskär som ligger ytterst i detta koppel av övar.
Mellan Gisslingö och Håkanskär finns många fina öar och vikar.
Paddla sedan gärna ner till Plomman som ligger söder om Fejan, gå iland på Plommans norra sida och där finner ni en underbar sandstrand och ovanför den en mycket fin gräsyta att tälta på.
Lycka till med färden!

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Tack för tips Lasse Eklund!

Hej Lasse!

Jag ville bara tacka för tipset ang. kajaking från Fejan. Vi kom hem från paddlingen igår och tycker båda att det var helt fantastiskt! Vi besökte både Gisslingsö, Håkansskär och Plomman samt att vi paddlade ner till Mjölkö och Kudoxa. Vi hade sådan tur med vädret och när vi paddlade ut mot Håkansskär var havet alldeles spegelblankt. Plomman var ochså en riktig pärla. Tack igen!

Hälsningar Pernilla

Ingen orsak!

Hej Pernilla!
Vad roligt att ni hade en fin paddling och besökte "mina pärlor".

Jag och min kompanjon har ett företag som heter KayakIt (www.kayakit.se). Vi bedriver ledareledda turer på ostkusten och vi besöker många fina platser under den del av året som är njutbar för paddling. Och vi måste ju alla dela med oss av fina öar och rastplatser...det räcker ändå till åt oss alla!
Mvh Lasse

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips