• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Stockholms skärgård 5 eller 6 juli?

Nån som är sugen på att guida en vilsen göteborgare på en dagstur i stockholms skärgård måndag eller tisdag?Obs, behöver i så fall hyra eller låna kajak o tillbehör för mina grejer är hemma i Göteborg. Hoppas på att kanske t om flera stycken vill följa med!

Hälsn Lotta

Ett förslag...

Hej Charlotta, jag är väldigt sugen på att haka på. Jag jobbar nästa vecka men kan ev ta ledigt tisdag. Men, en dag är inte mycket att guida Sthlms skärgård på:) Det jag tänker mig isåfall är det här området utanför Nämndö, med start från Björnö. Det är en dryg timmes bussresa från Slussen (eftersom jag inte har bil). Utan att vara extremtidiga borde vi kunna vara i kajakerna före kl 9. Längre än till runt halv åtta hinner jag nog inte paddla om jag ska orka upp på onsdag morgon. Hyra kajak är det som gäller även för mig. Jag är någorlunda rutinerad (skärgårds-)paddlare, gillar att snirkla omkring kring holmar och skär, men här får jag väl anpassa mig lite om vi ska hinna se något av de östra delarna. Med lite god vilja och inte för långa pauser kan man kanske hinna till Långviksskär.

Om någon har andra förslag är jag förstås intresserad av det också (om jag får ledigt).

:) Kalle G

Senast ändrad:

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Ett förslag till,,,,,

Om du inte prompt ska paddla i Stockholms skärgård så bjuder Oxelösund på fin natur och massa öar, eller söder om Oxelösund där vi har Bråviken, en väldigt speciell natur och massa gamla fort och bunkrar från kalla krigets dar.

Extra havskajak finns, liksom tält, sovsäck med tillbehör, köksattiraljer och det som behövs för övernattning. Det är bara maten som saknas. Fiskegrejer finns också dubbel uppsättning av.

Det finns även möjlighet att se Femörefortet som idag är museianläggning.

Det är Stockholm som gäller i så fall. Ditt förslag Kalle, låter bra. Vi får höras vidare imorgon. Får se om jag har chansen att stanna tills på tisdag först. Återkommer, Mvh. Lotta

Vore kul om det blir av, men pga av det osäkra läget för mig hoppas jag att andra spekulanter inte tvekar att höra av sig, så att du inte är beroende av bara mig:)

Det verkar bli svaga vindar på tisdag, väst till syd, och i stort sett klart väder. Helt enkelt perfekt.

/K

Hello
Jag sitter på två kajaker i Brunnviken i Stockholm. En dagstur där kan vara möjligt, blir inte så långt och inte så mycket skärgård (Lidingö..:) Egentligen bör man åka ut från stan, norr eller söderut för att få se lite skärgård, men då är en dagstur lite kort. Är det fler som är sugan på att hänga på några dagar?

mvh
anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips