FHM rekommendationer mer förminskar medborgarna än nåt annat. De tror att de sitter på nån första-hands-information/kunskap som medborgarna inte redan känner till och verkar leva kvar i gamla tiders auktoritetstro. Medvetet folk idag läser tidningar och information från hela världen och bildar sig egna uppfattningar om vad som händer mycket snabbare idag än förr. Tegnell verkar inte fatta detta, troligen pga att han sitter på en "viktig post" och anser sig stå över de andra lägre stående och okunniga människorna. Han tror att han kommer med viktig information när han säger åt oss att tvätta händer och hålla avstånd ytterligare en gång.
Jag är inte så naiv att jag tror att folk överlag sköter sig och tar ansvar. Det har vi ju sett att det inte funkade med 6000 döda pga utebliva åtgärder från politikerna. Det är något som Löfven och FHM kommer få bära med sig lång lång tid framöver. Estonia och Tsunamin var ju ingenting jämfört med den usla skötseln av Corona.
Att Tegnell sitter och poserar i blomsterkrans inför ett sommarprat när han och FHM samtidigt har 6000 liv på sitt samvete är jävligt provocerande tycker jag. Maken till ineffektiv och saktfärdig man på så viktig post har jag knappt sett.