Statusrapport om varg

hejsan allihopa heter anton jag tror ja hittade varg spillning idag när jag va ute med min hund men är inte helt säker de var färskt i alla fall. såg nästan ut som vanligt hund skit men med massa hår i. de är utanför enköping nån som vet om de stövar nån varg ikring här?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Skåne och Blekinge

Varg har ju siktats i både Blekinge och Skåne under sommaren. Hitills inte helt säkert om det är samma då Blekinge hade varg i juli-augusti och skåne nu i september.
Lokalt i Blekinge gick debatten het om skyddsjakt eller inte då flera fårägare fick djur slagna/skrämda.
Då vargen lämnade Blekinge för Småland (där skyddsjakt var beviljad) letade lokatidningen istället upp en räv som levde i centrala Karlskrona för att rovdjursintresset var stort då. ;-)
Ett exempel på artikel i BLT och debatt i kommentarerna
http://www.blt.se/nyheter/blekinge/vargen-har-rivit-tva-far(1442413).gm
och senare i Kristianstadsbladet
http://www.kristianstadsbladet.se/article/20090917/KRISTIANSTAD/635437879/1338

Jag försökte se vargen i Blekinge (3 vargsafaris) men lyckades tyvärr inte - så nattfärska fårkadaver som närmast...

/Patrik, Skåning i Karlskrona-exil ;-)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips