startproblem venture cx

igår skulle jag för första gången lägga in waypointikoner i garminen jag lyckades lägga in dom tre jag ville ha med ximage allt gick bra efter det och jag stängde av den imorse när jag skulle använda den gick den inte att starta jag har prövat nya batterier och hade sedan innan den senaste programvaran 3.00 skärmen är helt svart så frågan är vad ska jag göra detta har hänt en gång förut då skickade jag in den till skövdenatur där jag köpte den jag fick tillbaka den med svar att den gick med nya batterier men jag var 110 procent säker på att jag hade testat det kan alltså lösningen vara att låta den ligga utan batterier ett tag så den då kanske nollställer sig eftersom det var det enda som gjordes och den fungerade efter det någon som vet vad jag ska göra

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Om du sätter lite punkter, frågetecken, stora bokstäver och skapar lite mellanrum mellan meningar så är det lättare att svara. Jag hjälper dig på vägen.
Igår skulle jag för första gången lägga in waypointikoner i garminen. Jag lyckades lägga in dom tre jag ville ha med ximage allt gick bra efter det och jag stängde av den. I morse när jag skulle använda den gick den inte att starta.

Jag har prövat nya batterier och hade sedan innan den senaste programvaran 3.00. Skärmen är helt svart så frågan är vad ska jag göra?

Detta har hänt en gång förut då skickade jag in den till skövdenatur där jag köpte den jag fick tillbaka den med svar att den gick med nya batterier men jag var 110 procent säker på att jag hade testat det.

Kan alltså lösningen vara att låta den ligga utan batterier ett tag så den då kanske nollställer sig eftersom det var det enda som gjordes och den fungerade efter det? Någon som vet vad jag ska göra?
Och nej, jag har ingen aning om vad du ska göra.

Funkar det inte med att plocka ut batterierna ett tag så testa en "hard reset".
Hard Reset:
With the unit turned off, press and hold the follow buttons: PAGE + Enter on the click stick. Then press and release the POWER. The unit will power up asking if you want to release all user data. Select yes, and the unit will be reset. After the master reset, place your unit outside, so that it has a clear view of the sky for 25 to 30 minutes for the unit to acquire new almanac data.

Funkar inte det så försök ladda firmware igen. Går det så går det.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips