ställ för löpning;vatten- och vindtätt?

Har hört om ett löpställ som ska vara vatten- och vindtätt och som ska andas men kommer inte ihåg vad det heter. Är det någon som vet var man finna ett prisvärt men inte alltför dyrt alternativ, runt 1000-1500kr? Vilket märke är mest funktionsdugligt osv? /Helena
 
Regnställ..?

Tja...vind/vattentätt och andas låter som ett mera regnställ och inte ett egentligt ställ för löpning!
Vattenavvisande ställ är ju en annan femma!

Själv har jag förutom vandrat använt mitt Marmot Essence ställ för löpning när det har varit kallare och dåligt väder.. Det är jättelätt men kostar visserligen strax under 2000kr.

Annars använder jag ett ställ från Dobsom R90 vilket funkar jättebra!

//Anders
[Ändrat av andy69 2006-11-20 kl 21:08]
 
Helena_H; sa:
Har hört om ett löpställ som ska vara vatten- och vindtätt och som ska andas men kommer inte ihåg vad det heter. Är det någon som vet var man finna ett prisvärt men inte alltför dyrt alternativ, runt 1000-1500kr? Vilket märke är mest funktionsdugligt osv? /Helena
Det svarar inte på din fråga, men jag tycker personligen inte att det är lönt att springa i regnställ. Möjligen en regnjacka om det verkligen öser ned, men aldrig regnbyxor. Oftast inte jackan heller, man blir för svettblöt även om jackan har hyfsad ånggenomsläpplighet (andning), t ex Marmot Essence/Precip (som jag sprungit i).

Spring då hellre i vanliga löparjackan, men ta en extra undertröja så du slipper frysa trots vätan. Eller ta en kortare tur just den dagen, dra på lite fart istället!
 
Strykarräven; sa:
Helena_H; sa:
Har hört om ett löpställ som ska vara vatten- och vindtätt och som ska andas men kommer inte ihåg vad det heter. Är det någon som vet var man finna ett prisvärt men inte alltför dyrt alternativ, runt 1000-1500kr? Vilket märke är mest funktionsdugligt osv? /Helena
Det svarar inte på din fråga, men jag tycker personligen inte att det är lönt att springa i regnställ. Möjligen en regnjacka om det verkligen öser ned, men aldrig regnbyxor. Oftast inte jackan heller, man blir för svettblöt även om jackan har hyfsad ånggenomsläpplighet (andning), t ex Marmot Essence/Precip (som jag sprungit i).

Spring då hellre i vanliga löparjackan, men ta en extra undertröja så du slipper frysa trots vätan. Eller ta en kortare tur just den dagen, dra på lite fart istället!
Helt riktigt! Är du osäker kan du ju testa några gånger att springa i vanliga grejor. Förmodligen kommer du då att upptäcka att det inte är några problem.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.