Sportklättring i Kullaberg?

Hej.

Hade tänkt att åka och hälsa på en kompis i närheten av Kullaberg och det vore kul att hinna med lite klättring. Har letat runt efter Kullaberg förare på nätet och det enda jag har hittat är denna länk, http://hem.passagen.se/maec4686/forare.html. Enligt den är den mesta trad klättrig i Kullaberg. Då jag inte riktigt kommit igång med tradden undrar jag om någon vet något om sportklättring i eller runt Kullaberg?

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Det finns massa sportklättring på Kullen även om den är tämligen utspridd. Några förslag;

Åkersberget: Franska trick 7-, Titanic 7- (dock måste naturligt ankare byggas på båda leder)

Kullamannens dörr/korridor: Dr Strangelove 7, Finger licking good 6, Khmer rouge 7+ och lite annat.

Gubbamalen: Deja vú 7, Aero 7- (till hö), Skippers skräck 7C, Martins led (till vä) 7C+, Space man spiff 7, Spirillen 7C+.

Trollhättemal: Mambo feber 7+, nytur till hö 7, nytur till vä 7C, nytur på stora väggen till vä Yellow pants off 6+.

Vattenhjulet: Gris i maskineriet 7.

Guideboken brukar finnas att köpa i kiosken vid fyren.

Lycka till! Tina och Fredrik
[Ändrat av frapp 2005-07-30 kl 23:07]

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.