Sport- och Tradklätterträff i Tunaberg 22-23/9

Som jag förstod det så rasade blocken ned helt spontant, det är ju ett naturreservat.
Dock kom ingen till skada!

Däremot skulle det förstås vara intressant att så småningom få höra hur det gick på Bistaberget då det förekom uppgifter om ett tillbud där.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Enbart för dig Mezzner ;) Tunabergsträffen på sydligare breddgrader i helgen.....

orcodry01.jpg

orcodry02.jpg

orcodry03.jpg

orcodry04.jpg

- Christian

Chrtur:
Jaja, det där var ju också ganska fint. Och det är väl lite långt att åka från Italien till Tunaberg.

Tänkte jag skulle kontrat med nån bild, men den finns nog bara i min replagskamrats telefon ännu... Är inte säker på bildens kvalitet... Fast graniten i Simonsberget är ju i alla fall till största delen av högsta klass.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips