Spontantur

Någon som har ryggsäcken färdigpackad jämt om man får för sig att ta en tur??

Har min 18 liters rygga färdig för färd för dagstur men har även funderat ta någon av större ryggorna färdig för övernattningstur över en helg så att de är bara kläder o mat som fattas..

Problemet för mig är kaffepanna o andra kokkärl och lite små pryttlar som behövs dubbelt som tändstål ev yxa mm. som jag har bara en uppsättning av..
Har gas och sprit brännare men brukar oftast ta med min ikea vedbrännare som jag nog har fyra av välja mellan och en liten påse pellets för matlagning...

Blir ofta att turen uteblir för att man måste börja leta utrustning i alla 6 ryggorna för att få ihop de man behöver för tillfället...

Hur förbereder ni era ryggor så ni vet att allt är med?
 
Jag har vigt ett rum åt mina friluftsgrejor, allt ligger på stora hyllor o ryggsäckarna hänger bredvid.
Går fort att packa för vilken tur som helst, man behöver inte irra runt i huset o leta efter saker o ting. Just nu så står storsäcken färdigpackad i väntan på en veckotur som blev uppskjuten.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.