SPD-skor till hundcykeln

Jag vill minnas att det finns en gammal tråd om en engelsk cykelsko i svart läder med SPD-sula. Hittar dock inte den tråden.

Cyklar nästan dagligen med vår 2 år gamla Samojed på grusvägar/grusstigar i bl a Nackareservatet. Har till det ändamålet en gammal MTB med SPD-pedaler. Mina gamla Shimanoskor som är någorlunda regntäta är rätt utslitna och kommer att förvisas till vårt fritidshus.

Jag behöver alltså nya bekväma SPD-skor som klarar väta och kyla ned till +-0 grader. Under nollan tar jag vintercykelskorna.

Förslag på cykelbutik i Stockholm som har sådana skor? Har för mig att jag köpte de gamla på CykelCity men de har inte haft sådana inne sista gångerna jag varit där.

Alternativt om någon har en länk till den brittiska skon. Gillar dock inte att köpa skor på distans.

Thure

Varför inte använda vinterskorna även på sommaren?
Även om de är varma borde det funka med tunnare strumpor?

Annars så har ju bla Shimano GoreTex-fodrade skor tex
5995.jpg

för 90 Euro hos http://www.bike-discount.de/shop/k215/a1920/sh-mt-90-mountain-touring-schuh.html

/Håkan

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
HåkanC;362506 sa:
Varför inte använda vinterskorna även på sommaren?
Även om de är varma borde det funka med tunnare strumpor?

Annars så har ju bla Shimano GoreTex-fodrade skor tex

Nej det blir för varmt i bägge dina förslag. För att inte tala om odören.

Peters förslag däremot är mycket intressant bara det att jag inte vet hur jag skall välja storlek. Jag har 41 i normal stolek men har breda och höga fötter med högt fotvalv. Det blir 43 i Shimanoskor och 44 i Shimanos vinterskor där jag vill ha plats för tjock socka.

Någon som har förslag på cykelaffär i Stockholm med touringanpassade SPD-skor enligt mitt första inlägg?

Thure

Nej det blir för varmt i bägge dina förslag. För att inte tala om odören.
och
(Den danska skon) är den regntålig?

Du kan nog inte få regntäta/tåliga skor utan att de blir för varma (när det inte regnar)

Möjligen skulle det fungera för dig med SPD-sandaler
SH-SD65_popup_v1_m56577569830573179.jpg

SPD-sandal

Som du kompletterar med vattentäta sockor när det behövs,
då borde det inte bli för varmt, det borde vara (mer än) regntåligt och inte ens odören borde vara ngt problem (förutsatt att du byter strumpor då och då)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips