Spår i GPSmap60C

Jag tycker att det spåret som blir när man färdas i kartbilden blir lite väl otydligt.

Går det att få spåret tydligare, tjockare eller annan färg??

Om man sparar spåret blir det ju tydligare men då reduceras också spåret och blir inte lika exakt eller?

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Ique-sjuka?

Jag har inte sett någon 60C i verkligheten ännu. Säg inte att de drabbats av samma sjuka som i iQue, där programmerarna verkar ha som mål att göra spåret osynligare varje gång de ändrar något.

Detta hände en gång med Vistan också, men proteststormen blev så stark, att de raskt ändrade tillbaka igen.

Anders

Så här säger Garmin:

Jag använde mig av Garmins supportkontaktformulär (långt ord) där jag undrade över möjligheterna att ändra tjockleken på linjerna, och huruvida det kommer att ändras till nästa mjukvaruuppgradering, här är deras svar:
"Gilbert

Thank you for your email. Sadly there are no options to change the thickness
of this line. I will of course pass your request on to our development team.
However, I am not able to guarantee that this will be integrated into a
future software version.

Regards,

Michael Ramsden
Service/Support Manager"

Så det är väl bara för oss 60-människor att i enighet ropa på barrikaderna så att Garmin uppmärksammar oss och ändrar linjetjockleken till en kommande mjukvaruversion.

Hjälp till att påverka Garmin!!!

Jag har också kontaktat Garmin via deras hemsida:
http://www.garmin.com/contactUs/techSupport.jsp

Skriv eget(kanske bättre på språket än jag...) eller kopiera, eller hursomhelst så skriv ni också så ska vi se att nåt händer...

Mitt brev:

Garmin GPSmap60C

I would be fine if there was an opportunity to change the thickness of the line that is drawn on the map when moving about.

It is very hard to see the thin line when i´m driving on my snowmobile. The track was much easier to see on my old Garmin eTrex.

I hope that in the next upgrade the track-line will be easier to see and follow...

/Ola SWEDEN

Smma med GPSMAP 76S....

Jag har precis samma problem med GPSMAP 76S, i den går det inte heller att ändra tjockleken på färdspåret.

Använder man som jag Friluftskartan och har GPSen monterad på skoter är det snudd på omöjligt att se färdspåret....... Synd på en annars väl fungerande GPS.

// Micke

annan sak

Det går inte heller att ändra bredden på "motorvägen" o 76:an. Detta går utmärkt på min gamla Garmin 45.

Med programvara ver 3.10 går det

Med den nya programvaran (ver 3.10) för 60C går det att ändra färg på färdspåret. Ändra till tex svart, så blir det ett tydligt och alldeles lagom tjockt färdspår på displayen.

Jo, nu syns spåren, man väljer färg på dem själv så färdas man på vatten kan man välja en ljus färg till exempel, finemang :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips