Sovsäckstemperaturer

Det var intressant att läsa, ff historiken.

Tänkte att jag ville veta mer i detalj on EN13537 och chansade på att söka i vår databas för standarder. Och ta mig f-n, vi har EN13537 på jobbet! Stora företag har sina fördelar ibland! Ytterligare 21 sidor av förkovring.

/Håkan - som standarden till trots, jobbar lååångt från friluftsbranschen
[Ändrat av Håkan K 2004-03-18 kl 08:23]

Springa omkring för en sovsäck

Nermander skriver om mitt inlägg följande

"Så du menar att när min gamla sovsäck ger upp och jag behöver köpa en ny så ska jag springa runt och köpa sovsäck efter sovsäck och prova vilken som passar?"

Det är en sak vad jag menar och en annan vad läsaren vill (?) förstå. Jag är fullt medveten om att ett enhetligt system för temperaturangivelser på sovsäckar vore bra. Men vi är inte där idag och det lär dröja än. Så under tiden får vi prova oss fram.

Sen om du vill
"springa runt och köpa sovsäck efter sovsäck och prova vilken som passar?"
är det din sak då du väljer din metod själv. Men något har du väl lärt dig om sovsäckar hittills? Eller? Lycka till.

MVH
Rolf

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips