Sovsäckadapter

Borde (väl...) inte vara så svårt att göra. Ta ett långt delbart blixtlås av vardera sorten, dela på dem och sy ihop de "omaka paren".

Annars kan det kanske vara värt en nyinvestering om man plötsligt fått anledning att koppla ihop två sovsäckar :)

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Det är enkelt. Finns det att köpa vart som helst? Hur vet man att det funkar?

Köpa nytt? Absolut! Men känns lite onödigt. Det är ju en resursfråga. Får se hur man gör om man gör.
/Janne

Till att börja med så bör den ena sovsäcken ha blixtlåset på höger sida och den andra på vänster sida, men det hade du förhoppningsvis redan kommit på.

Blixtlås längre är 85-90 cm är ovanliga i de sytillbehörsbutiker jag kollat i. Det finns butiker som har blixtlås på metervara och som kan montera ”draggrejen” (vad det nu heter kommer jag inte på denna sena timme.)

Per Brune

Funderade på en ännu mer raffinerad lösning, nämligen att ha två dragkedjor på sovsäcken. Då behöver man bara köpa en. Vet dock inte om det går att lösa sytekniskt.
/Janne

Brune; sa:
Till att börja med så bör den ena sovsäcken ha blixtlåset på höger sida och den andra på vänster sida, men det hade du förhoppningsvis redan kommit på.

Blixtlås längre är 85-90 cm är ovanliga i de sytillbehörsbutiker jag kollat i. Det finns butiker som har blixtlås på metervara och som kan montera ”draggrejen” (vad det nu heter kommer jag inte på denna sena timme.)

Per Brune
Tror det heter löpare

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips