Sovsäckadapter

Borde (väl...) inte vara så svårt att göra. Ta ett långt delbart blixtlås av vardera sorten, dela på dem och sy ihop de "omaka paren".

Annars kan det kanske vara värt en nyinvestering om man plötsligt fått anledning att koppla ihop två sovsäckar :)

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Det är enkelt. Finns det att köpa vart som helst? Hur vet man att det funkar?

Köpa nytt? Absolut! Men känns lite onödigt. Det är ju en resursfråga. Får se hur man gör om man gör.
/Janne

Till att börja med så bör den ena sovsäcken ha blixtlåset på höger sida och den andra på vänster sida, men det hade du förhoppningsvis redan kommit på.

Blixtlås längre är 85-90 cm är ovanliga i de sytillbehörsbutiker jag kollat i. Det finns butiker som har blixtlås på metervara och som kan montera ”draggrejen” (vad det nu heter kommer jag inte på denna sena timme.)

Per Brune

Funderade på en ännu mer raffinerad lösning, nämligen att ha två dragkedjor på sovsäcken. Då behöver man bara köpa en. Vet dock inte om det går att lösa sytekniskt.
/Janne

Aktuellt

Vandra säkert i värmeböljan

Vandra säkert i värmeböljan
Sommarvandringar står på schemat för många, men värmen ökar risken för både vätskebrist och värmeslag. Med rätt planering kan du njuta av turen.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.
Brune; sa:
Till att börja med så bör den ena sovsäcken ha blixtlåset på höger sida och den andra på vänster sida, men det hade du förhoppningsvis redan kommit på.

Blixtlås längre är 85-90 cm är ovanliga i de sytillbehörsbutiker jag kollat i. Det finns butiker som har blixtlås på metervara och som kan montera ”draggrejen” (vad det nu heter kommer jag inte på denna sena timme.)

Per Brune
Tror det heter löpare

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.