Sovsäck/Tält Combo

Hade lite svårt att svara på frågorna eftersom jag brukar tälta både i naturen och på campingplats...

Sen är jag ju lite fundersam över hur man bär sig åt om man behöver vädra sovsäcksdelen? Och vilken temperatur kommer sovsäcken att vara gjord för?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag reagerade mest mot texten att den skulle packas som i en väska.
Sovsäck ,liggunderlag och tält för en person är ju inga skrymmande saker och alltid lättare att packa fler små saker än ett stort paket.
Utöver det så funderade jag på avsaknaden av absider vilket omöjliggör matlagning, torkninng av kläder mm.

men produkten kanske inte har mig som målgrupp :)

gundj; sa:
Jag reagerade mest mot texten att den skulle packas som i en väska.
Sovsäck ,liggunderlag och tält för en person är ju inga skrymmande saker och alltid lättare att packa fler små saker än ett stort paket.
Utöver det så funderade jag på avsaknaden av absider vilket omöjliggör matlagning, torkninng av kläder mm.

Nä, dig har den nog inte som målgrupp, jag ser det som en variant av ett tarp-tent (http://www.tarptent.com). Eller möjligen en Henessy Hammock (http://www.hennessyhammock.com/).

Men grejen är ju att saker som kombinerar flera funktioner normalt inte är bra som nåt av det, det blir alltid kompromisser. Smidigare att ha det som lösa delar och kunna kombinera som man vill.

Men nu var det ju ett gymnasieprojekt så det är väl inte tänkt att vara nån revolutionerande grejdirekt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips