avslutatmedlemskap160620
Avstängd
Jag söker en kamera att ha i fickan och vill höra åsikter om Rx100.
Jag har en. Mycket bra generellt. Menysystemet blir jag inte riktigt vän med, men allt annat kanonbra.
Har en LX3 också. Den är bra men spelar i helt annan liga, liksom dess efterträdare och de andra du nämner. RX100 är helt enkelt ljusår bättre. Tycker jämförelsen i bildkvalitet snarare hamnar mellan RX100 och Canon G1x, som dock väger över halvkilot och är en betydligt större klump. Sedan finns ju även RX1.... som dock verkar optimal (förutom priset...)....Panasonic LX5, LX7, Canon G15, Olympus XZ-1 och XZ-2....
Har en LX3 också. Den är bra men spelar i helt annan liga, liksom dess efterträdare och de andra du nämner. RX100 är helt enkelt ljusår bättre. Tycker jämförelsen i bildkvalitet snarare hamnar mellan RX100 och Canon G1x, som dock väger över halvkilot och är en betydligt större klump. Sedan finns ju även RX1.... som dock verkar optimal (förutom priset...).
Hade med mig RX100 i Padjelanta i somras. Grym vandringskamera.
Tack för alla svar.
Vad jag kan hitta som negativa saker är förutom alla possitiva.
Ingen sökare
Ingen gänga för filter
Fast skärm
Den funkar, men jag hade gärna varit helt utan blixt för jag gillar inte bilxtljus. Har hellre en liten gorillapod (ministativ) alla gånger. Jag har dock testad den och den funkar som blixt ska göra. Men det blir platt och tråkigt.Hur funkar blixten? Det finns ingen möjlighet att koppla till en extra blixt vad jag fattat?