sonfjället runt

Hej,
Hur ser det ut med tältplatser runt Sonfjället förutom Sododalen?
Hur är det med vattentillgång (dricks) om man vill knata runt hela toppen under ett par dagar?

Följer denna....

Skulle säga att på berget är det lite så så med vattentillgång. Var där 20-21 och kan inte påstå att det var överflöd av vatten.
Tältplatser finns. Men hur ser det ut med restriktioner och tillåtelse för tältning öht?

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Hej,
Hur ser det ut med tältplatser runt Sonfjället förutom Sododalen?
Hur är det med vattentillgång (dricks) om man vill knata runt hela toppen under ett par dagar?
Som Sam säger så är det inte så gott om vatten på kalfjället. Hur mycket beror nog också på när på året du åker dit. Jag har varit där både sommar och höst, och har upplevt både uttorkade bäckar och bäckar som fortfarande rinner. Vid nyvallen rinner vattnet alltid, även i september.

Storbäcken nedanför korpflyet hade rinnande vatten när jag var där i mitten av sommaren (månad minns jag inte, det fanns ingen snö kvar tror jag). Det finns också fina tältplatser vid tjärnen ned korpflyet, som där (även om jag inte tältade). Det är väldigt stenigt i delar av parken, på höjderna framförallt. Men i sodådalen, vid tjärnen vid korpflyet och i västra delen finns det gott om tältplatser (men väldigt ont om vatten i de västra delarna).

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.