Solotur i Sarek, tips önskas!

Med start runt 30 juli rör vi oss söderut från Akka ner mot Rapadalen mot Aktse och avslutar i Salto. En lång gråhårig snaggad man och en ljushårig normallång kvinna. Grönt Nammatj 3GT - regniga luncher under en tarp. Kaffe erbjudes i utbyte mot nåt gott :)
Ser ut som om vi kanske möts. Som jag skrev tidigare har jag ett grönt Akto-tält och känns igen på vandringsstaven Orvar, helskägg och en stor gammal fjällräven ram-ryggsäck.

Vi ses! ///Claes
Nygårdhs irrfärder i Fjällen

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
Menar du 16:58 tåget från Stockhom? isåfall kanske vi ses redan på tåget. Annars så har jag ett grönt Akto-tält och känns igen på vandringsstaven Orvar, helskägg och en stor gammal fjällräven ram-ryggsäck.

Nä 22.12 från stockholm. Signalement: Långsmal, grå byxor blå skjorta, lundhagsrygga och (odöpt) trästav.

Äntligen bär det iväg!

Nu är det dax! allt är packat, ryggsäcken och Orvar (vandringsstaven) står vid dörren och väntar. Sticker i ganska god tid så att inte SL (Pendeltåget) ska få stressa mig till vansinnets brant denna gången med sina förseningar. Tåget går strax före fem.

Ni som ska upp... ha en trevlig vandring och vi kanske ses på fjället!
Ni som förblir hemma... avundas! ;)

Vi hörs när jag kommer åter. Ska omgående leverera en rapport om förhållanderna.
Ha de' ///Claes
Nygårdhs irrfärder i Fjällen

Trevlig tur Claes. Får se om vi möts.

(Min packning är nu komplett men fortfarande utspridd på vardagsrumsgolvet.)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips