Solcellsladdare till iPhone mm (USB)

Oj nu vart det många modeller att välja i mellan men den dära 23A modellen verkar smutt just därför att den bland annat har 2.1 A på USB'n och lampa.... Den jag länkade till tidigare har bara 1 A på USB'n och ingen lampa (den stora modellen alltså).

Tack för tipsen :)
 
Oj nu vart det många modeller att välja i mellan men den dära 23A modellen verkar smutt just därför att den bland annat har 2.1 A på USB'n och lampa.... Den jag länkade till tidigare har bara 1 A på USB'n och ingen lampa (den stora modellen alltså).

Tack för tipsen :)

Men helt allvarligt. Det tog mig nån minut att hitta 400+ bättre dealar än techhunter, så mycket kan du inte ha letat innan du reggade dig här för att dela med dig av techhunters sida, de dyker inte ens upp på googles första fem sidor så frågan är hur du hittade dem... Istället för alla andra som ligger före...
 
Men helt allvarligt. Det tog mig nån minut att hitta 400+ bättre dealar än techhunter, så mycket kan du inte ha letat innan du reggade dig här för att dela med dig av techhunters sida, de dyker inte ens upp på googles första fem sidor så frågan är hur du hittade dem... Istället för alla andra som ligger före...

Det var inget jag hade hittat idag, hade sökt lite på detta i höstas och hade lagt in det som bokmärke i IE för att komma ihåg den där "batteriet" och kollar jag när mitt bokmärke är skapat så var det redan den 26 September förra året, så det är gammat jo jag vet.

Testade som sagt var och söka lite idag och hamnade tillslut på eran sida, men det skulle jag tydligen inte ha gjort. Aldrig vart med om liknande förut, är ni så här emot alla som vill försöka hjälpa till och tillföra tråden något.

Jag förstår inte varför det blir sådant påhopp om den länken jag visade, när jag bara ville visa att det kan finnas bättre produkter än det ni diskuterade i tråden. Ber innerligt om ursäkt för detta.

/Kenta
 
Det var inget jag hade hittat idag, hade sökt lite på detta i höstas och hade lagt in det som bokmärke i IE för att komma ihåg den där "batteriet" och kollar jag när mitt bokmärke är skapat så var det redan den 26 September förra året, så det är gammat jo jag vet.

Testade som sagt var och söka lite idag och hamnade tillslut på eran sida, men det skulle jag tydligen inte ha gjort. Aldrig vart med om liknande förut, är ni så här emot alla som vill försöka hjälpa till och tillföra tråden något.

Jag förstår inte varför det blir sådant påhopp om den länken jag visade, när jag bara ville visa att det kan finnas bättre produkter än det ni diskuterade i tråden. Ber innerligt om ursäkt för detta.

/Kenta

Det är inget personligt, men det har hänt mer än en gång att nån reggar sig och gör reklam för sin egna verksamhet. Ta det inte personligt.
 
Sådana här "no-name"-solceller kan vara lockande... men jag ställer mig lite skeptisk till att den inbyggda ackumulatorn skulle rymma 20 Ah, det låter som en glädjekalkyl. Det finns ju en gräns för energidensiteten. En liknande lösning från SolarJoos - förvisso lite mindre i dimensioner - rymmer 5.4 Ah:

http://solarjoos.com

/Mats
 
Det är inget personligt, men det har hänt mer än en gång att nån reggar sig och gör reklam för sin egna verksamhet. Ta det inte personligt.

OK, jo jag vet. Ville inte göra reklam för den siten utan bara visa produkten. Men nu har ju ni väckt mitt intresse för den där som ni hittade på Ebay, ska kolla upp den lite mera så får vi se om det blir något köp :)
 
Sådana här "no-name"-solceller kan vara lockande... men jag ställer mig lite skeptisk till att den inbyggda ackumulatorn skulle rymma 20 Ah, det låter som en glädjekalkyl. Det finns ju en gräns för energidensiteten. En liknande lösning från SolarJoos - förvisso lite mindre i dimensioner - rymmer 5.4 Ah:

http://solarjoos.com

/Mats

OK, ja vet ju inte vad man ska tro på som kund, finns det någon märkning/certifikat man kan gå efter tro? om jag förstår det hela rätt så är det hela bara ett batteri som är parallell kopplat dvs en väldans massa 3.7 volts batterier. Men om man tänker sig dom senaste smartphones som kommer ut idag, där har dom ju ett batteri på strax över 2 A och dom är rätt små :)
 
OK, skriv gärna det här när du får svar, då jag undrar det också :)

Såg att det fanns en liten mindre modell också på sidan, den kanske passar bra och kan vara ett bra alternativ också, fanns även inbyggd lampa på den också. Kanske i klenaste laget men är det kolsvart så lyser den säkert upp något.

http://www.techhunter.se/teknik-data/batteri-laddare/solladdare-11-200mah.html

Hej,

jag har fått svar från Tech Hunter och de säger att solcellsladdaren väger 700 gram netto.


/Andreas
 
http://dx.com/p/4200mah-rechargeabl...ower-bank-w-ac-power-adapter-dark-grey-177858

Den har jag och efter lite testar kan jag konstatera att den fungerar ruggigt bra. Dock stämmer det inte att batterierna är på 4200 mha utan dom ligger på 3800. Tyckte den var riktigt prisvärd allra helst med den låga dollar kursen...

Stefan,

Får jag fråga hur lång tid det tagit att ladda den fullt när du har provat den? Antar att du har provat den under svenska förhållanden?

Tomas
 
minst 2 dagar verkar det ta iaf.. Men kanske skulle gå fortare om den ligger optimalt mot solen hela tiden. tänkte sy fast kardborrband på ryggen och ett på axelbandet på ryggsäcken så man alltid kan få lite laddning
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
handjam Rem till damasker? Gör det själv 6
mattiasj Överdrag till sovsäck och liggunderlag för vinterturer med fjällpulka? Gör det själv 10
handjam Etaproof eller g1000 till skidanorak? Gör det själv 13
G.Kraft Band till pannlampa? Gör det själv 8
majkelsson Kaminrör, värmeskydd till tältduk (Ikea hack) Gör det själv 4
G.Kraft Vattentäta säckar till Haglöfs Alaska Gör det själv 4
Karolina P Sätta ihop bärsystem till ramryggsäck Gör det själv 5
olaab Var hittar man spännen till ryggsäcksremmar Gör det själv 18
Lavskrikan Pump-påse till Therm-a-rest Gör det själv 0
Farbrorvattenmelon Snören till Haglöfs Vindsäck Gör det själv 1
4623 Hammock till brorsdottern! Gör det själv 5
statemachine Sovsäck till quilt Gör det själv 7
kjpil Ersätta stroppar till msr snöskor, idéer? Gör det själv 7
Cliff Barnes Tillbehör till tält Gör det själv 19
Nyburgaren Lägga till packnät, remmar och fästen på ryggan? Hur gör ni? Gör det själv 24
Onesport Band till glaciärglasögon modell äldre Gör det själv 2
lawe Tyg som andas till vindsäck Gör det själv 8
Javann Midjebälte och remmar till ryggsäck Gör det själv 4
Moga Mönster till friluftskläder (främst regnjacka)? Gör det själv 5
andy69 Mtrl till ett footprint? Gör det själv 2
lars11 Krokar till kängor? Gör det själv 4
jalanjalan att jobba i Dynema till ryggäck Gör det själv 5
_tobbe_ Vindskydd till kök? Gör det själv 4
majkelsson Alurör till hopfällbar stol. Gör det själv 1
chilehead Duschdraperi till regnskydd? Gör det själv 5
fekki Delar till ett hemmagjort gravity filter Gör det själv 15
G.Kraft DYI till Gopro Gör det själv 1
aronwidforss Sy om Warbonnet Ridgerunner till myggnät? Gör det själv 0
Grodmannen Trasig huvudskål till Arcteryx - Lösningar? Gör det själv 2
Mad-Man Här finner du Hjälp till ditt projekt. Gör det själv 4
qy Tyg till lätta regnkläder Gör det själv 2
Morlizer Nät till mattork Gör det själv 4
mistermuntz Göra om tält till vintertält? Gör det själv 7
Mansson Kapat ben på fotstöd till gaspatron Gör det själv 6
eyck Egenbyggd ramförlängare till Fjällrävens ramar Gör det själv 3
LightDan Sovsäck till hunden. Gör det själv 0
olaab material till innertält Gör det själv 6
muminfar Lite material till salu Gör det själv 1
perdavid Sy påse till lös ram Gör det själv 9
some0neelse 90graders hörn till tältstänger. Gör det själv 3
jorka Ide om alternativ till Seam sealer Gör det själv 8
majkelsson Sugpropp till kajakkartan Gör det själv 0
dmchris Billigaste munstyckena till gasflaskor? Gör det själv 8
dmchris Botten till vindskydd Gör det själv 19
kanis Tips vid förbättring av luva till skaljacka Gör det själv 7
Jörgen Fjaderlatt.se Hemsytt innertält till MLD Trailstar Gör det själv 0
wolfheat Vindpoplin till tältduk? Gör det själv 0
Glännman Tips på karbinhake till vapenrem Gör det själv 4
Smogz Tyg till innertält Gör det själv 5
DanielUmeå Täta sömmar till yttertält MSR HUBBA Gör det själv 11

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.