Solceller?

Jag har klarat mig på enbart solceller hängandes på ryggsäcken för en 10-dagarstur då min powerbank gick sönder, kontakten lossnade dag 2.
Laddade då inreach mini, mobil samt trådlösa lurar. Lyssnade på ljudböcker 12-14h om dagen, trackade all vandring med inreach samt använde mobilen för GPS och kamera, i flygplansläge hela turen( såklart, finns ändå ingen täckning om man är i fjällen-fjällen)

Det var ankers 21w-panel. Lyckades mycket tack vare övervägande fint väder och att jag gick från söder-norr med majoriteten av solen i ryggen under dagarna. Låg tom och såg sparat netflixmaterial nån kväll när jag kunde ha panelen ute i solen och ha högre input än förbrukning.
Räknade på att jag skulle klara 3 dagar utan laddning om jag drog ner på ljudböckerna och ställde upp trackingintervallet något, men var inte helmulet/regn mer än 2 dagar.


Kluven varje år om man ska ta två stora powerbanks eller en+ solceller, viktmässigt är det jämt skägg, bestämmer ofta beroende på hur vädret ser ut och om jag kommer passera laddmöjlighet för powerbank.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.