sökfunktionen

Undrar om nån kan förklara för mej varför man för 10 sidor sökresultat på ordet "vandringskänga" och alla tio sidorna är en och samma artikel?

.......

Inte vet jag vad du gör för fel... själv får jag 49 träffar inkl. den här tråden om jag söker allmännt på "vandringskänga" och 8 träffar om jag begränsar mig till fjällvandringsforumet.

default.asp')
prova igen! ///Claes
Nygårdhs irrfärder i Fjällen

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Om man använder "Sök i diskussionsforum" så får man 49 olika träffar, men om man använder "Fritextsökning i artiklar, recensioner mm [sic!]" så ser man ut att få 97 likadana träffar på en och samma artikel! De ser alla ut att vara från 2006-01-31, fast jag kan inledningsvis märkligt nog bara få fram nr 1--20. Det är klart att det här inte är som det ska! Vid närmare granskning visar det sig att bland den första sidans träffar nr 1--10 ändå finns viss variation, men andra sidans träffar nr 11--20 är ju alla samma. För att få fram fler än två sidor med träffar krävs att jag gör om sökningen, och först fr.o.m. träff nr 35 börjar en viss variation att upprepas igen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips