Söker tips på vandringsområde.

Första posten här. Har läst runt lite på forumet men inte riktigt hittat det jag söker.

Vi är fyra personer som tänkt bege oss på en fjällvandring under ca en vecka i sommar. Ingen av oss har speciellt stor erfarenhet av fjällvärlden men vi är alla vana att vistas i skog och mark.

Vi söker en naturskön rutt som helst går förbi lite vattendrag där det finns bra fiske. Vi ska sova i tält och är ute efter känslan att vara ensamma på fjället.

Alla tips om, områden, rutter, kartor, utrustning, fiskevatten m.m. mottages tacksamt.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Under året jag bodde i Handöl sågs nästan aldrig folk i Bunnerfjällen. Med stor försiktighet går det att vada nedströms i Handölan ut mot Ånnsjön. Där finns djuphål som man kan simma i utan att ta sig någonstans. Strömmen står för motionen. Fiska går att göra i Handölan och Ånnsjön. Fisketillstånd har jag inte en aning om. Stället är en bortglömd pärla vid Sveriges högsta fors. Handöl har också intressant kulturhistoria och eventuellt fortfarande ett litet café och museum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips