Söker tips på vandringsområde.

Första posten här. Har läst runt lite på forumet men inte riktigt hittat det jag söker.

Vi är fyra personer som tänkt bege oss på en fjällvandring under ca en vecka i sommar. Ingen av oss har speciellt stor erfarenhet av fjällvärlden men vi är alla vana att vistas i skog och mark.

Vi söker en naturskön rutt som helst går förbi lite vattendrag där det finns bra fiske. Vi ska sova i tält och är ute efter känslan att vara ensamma på fjället.

Alla tips om, områden, rutter, kartor, utrustning, fiskevatten m.m. mottages tacksamt.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Under året jag bodde i Handöl sågs nästan aldrig folk i Bunnerfjällen. Med stor försiktighet går det att vada nedströms i Handölan ut mot Ånnsjön. Där finns djuphål som man kan simma i utan att ta sig någonstans. Strömmen står för motionen. Fiska går att göra i Handölan och Ånnsjön. Fisketillstånd har jag inte en aning om. Stället är en bortglömd pärla vid Sveriges högsta fors. Handöl har också intressant kulturhistoria och eventuellt fortfarande ett litet café och museum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips