Söker havsnära natur för kort tältning ( Stockholm)

Söker tips på havsnära tältning mellan Stockholm och Nynäshamn. Vill inte tälta på camping och avser att stanna max 48 timmar.
Notholmen och Björnö har jag kollat på.

HasseQ

Temp. avstängd
Enkelt. Köp en bra karta och leta efter områden utan bebyggelse, där småvägar & stigar finns ut mot kusten. Eller kolla Enirokartan nedan, områden med mkt grönt är bra ... :)

bn3.JPG

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
I Nynäshamn är ett lättillgängligt område Lövhagen och ut mot/på Knappellskär. Det kan blir väldigt havsnära om det blåser, så som i att vattnet stänker upp på tältet, om man ligger på själva skäret. Men det är vackert. Och väl värt ett par nätters övernattning. Det finns något slags dass precis på "fastlandssidan" av knappelskär, men har inte varit där på ett tag så jag är inte säker på om det är öppet och/eller i skick att användas.

Björnö är jättefint. Jag själv gillar Ramsviken och Norrviken bäst, med stora relativt platta ytor att tälta på, även en bit från stugorna, men med utedass och välgjorda eldplatser på.

Söker tips på havsnära tältning mellan Stockholm och Nynäshamn. Vill inte tälta på camping och avser att stanna max 48 timmar.
Notholmen och Björnö har jag kollat på.
I Nynäshamn är ett lättillgängligt område Lövhagen och ut mot/på Knappellskär. Det kan blir väldigt havsnära om det blåser, så som i att vattnet stänker upp på tältet, om man ligger på själva skäret. Men det är vackert. Och väl värt ett par nätters övernattning. Det finns något slags dass precis på "fastlandssidan" av knappelskär, men har inte varit där på ett tag så jag är inte säker på om det är öppet och/eller i skick att användas.

Björnö är jättefint. Jag själv gillar Ramsviken och Norrviken bäst, med stora relativt platta ytor att tälta på, även en bit från stugorna, men med utedass och välgjorda eldplatser på.
Tack för tips!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips