Söker bok anno 1934

Hej!

Jag söker Röda korsets bok "Hälsa och friluftsliv" som gavs ut första gången 1934. Är det någon som vet var jag kan hitta boken, eller är det någon som rent av har boken och är intresserad av att bli av med den?

Att jag kan söka på internet och i olika antikvariat begriper jag själv, och den jakten är redan påbörjad. Och i samma anda så har jag kontaktat Röda korset.

Med andra ord vill jag ha ett enkelt och rakt besked av karaktären: Du kan köpa boken där, till det priset!

Tack på förhand!

/Claes
 
Letar fortfarande...

Tovetjaern; sa:
Jag söker Röda korsets bok "Hälsa och friluftsliv" som gavs ut första gången 1934. Är det någon som vet var jag kan hitta boken, eller är det någon som rent av har boken och är intresserad av att bli av med den?

...sökt utan framgång på nätet, i antikvariat och halvskumma bokhandlar samt marknader etc runt Linköping. Och i Stockholm.

Någon som har idéer?

Tack,
Claes
 
Böcker

Antikvariaten lägger framförallt ut böcker som de tror att de kan sälja, den här tillhör nog INTE denna dem.


Sökte på http://www.boknatet.com/ (fungerar MYCKET dåligt, men ibland så!).

Men jag hittade den på Antikvariat Furioso.

Redaktion: Hälsa och friluftsliv Utg. Fråga om denna bok
Röda korset 1949. Om friluftslivsaktiviteter och hälsa Finns hos Antikvariat Furioso. Pris: 145:-

Men kontakta antikvariatet för säkerhets skull, man kan inte alltid lita på att listorna är uppdaterade.

http://www.furioso.nu/
[Ändrat av KLAGER 2002-05-29 kl 15:39]
 
Myrorna

Just nu finns 1949 år upplaga av boken, på Myrorna i Västerås för 40 SEK. Men frågeställaren har inte varit inloggad på länge.

Per
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Livetiskuggan Söker en liten platt plastask till nagelsax osv Utrustning allmänt 23
behedwin Söker termosmugg med skruvlock som är tät Utrustning allmänt 4
tsebring Söker tips på bra zip-lock påsar Utrustning allmänt 5
behedwin Ersätta min biltema sovsäck - söker tips! Utrustning allmänt 37
Simonsimonsson Söker tips på Remfästen till Klättermusens hålband. Utrustning allmänt 5
m490c Söker yxa med det lilla extra. Utrustning allmänt 28
Påveen Söker "silicon tub,flaska" Utrustning allmänt 2
JerkaV Finns den typ av pannlampa jag söker? Utrustning allmänt 4
eyck Mora of Sweden söker utvecklingsingenjör/projekledare Utrustning allmänt 1
eyck FMV söker textilingenjör... Utrustning allmänt 3
avslutat_17_06_20 Söker prisvärd kikare för havspaddling typ 8x20 Utrustning allmänt 3
såg söker efter en internet sajt där man kan beställa både vulkan o hammok Utrustning allmänt 3
Nitsson Söker bra outdoor kniv - tips? Utrustning allmänt 58
stoppenbach Söker tips på friluftsbutiker i Oslo? Utrustning allmänt 3
amsa01 Söker Bokförslag om allmän naturfakta Utrustning allmänt 5
personnvik Söker friluftslivskamrater i södra Dalarna Utrustning allmänt 0
sm7vqi Söker efter tips på en ny termos Utrustning allmänt 0
adventure_transport Söker överskottsbutiker Utrustning allmänt 3
Marie P söker tips om ryggsäck med mera Utrustning allmänt 1
sxefan Bok om vildmarksäventyr?? Utrustning allmänt 3
Toffs. Norges fjelltopper (bok) Utrustning allmänt 3
novas husse Monsens bok ute? Utrustning allmänt 1
Maskros444 Liten bok med flora/fauna/bergarter/1:a hjälpen??? Utrustning allmänt 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.