Söker bild på björnskit

Hej!

Jag jagar inte, men tänkte att någon jägare kanske kan tipsa mig om var jag hittar bilder på björnskit. Det vore ju kul att veta hur det ser ut med tanke på att björnarna verkar ha börjat lufsa i mina trakter.

Jag har googlat på björnbajs och hittat två bilder av samma hög, men jag vill ha mer :)

Hur luktar det? För jävligt på tio meters håll, eller småäckligt om man trampar i det?

/Tolvan

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Dåligt kokt sylt!

Tolvan; sa:
Jag jagar inte, men tänkte att någon jägare kanske kan tipsa mig om var jag hittar bilder på björnskit. Det vore ju kul att veta hur det ser ut med tanke på att björnarna verkar ha börjat lufsa i mina trakter.
Hur luktar det? För jävligt på tio meters håll, eller småäckligt om man trampar i det?
/Tolvan

Vi har gott om björn runt fäbodvallen, och beroende på årstid så kan det se lite olika ut.
Vi den här tiden på året så ser det faktiskt ut som om du tar en burk med lingon/blåbärssylt och häller ut den på marken...(mer eller mindre löst...:) ). Det luktar inte alls (har förstås inte stuckit in näsan, men jag antar att du menar om man betraktar den från ståhöjd.)
Jag har bilder och ska försöka få in någon här under helgen.
Lycka till i björnspaningen, det är ju fortfarande gott om tid kvar för att få se dem live.
/KJ

Tack, nu vet jag på ett ungefär. Knäppt av mig att inte komma på att googla på andra språk än svenska :) Kan i alla fall konstatera att hur det ser ut beror väldigt mycket på vad nallen har ätit. Dålig sylt var en bra beskrivning, det säger ju en hel del.

Kjell, du får gärna sätta in bilder, jag lär ju inte bli fullärd. Nämn gärna vilken årstid bilderna är tagna också.

Hmm, jag både vill och vill inte se björn... Från bilfönstret på en öde väg långt från vår kohage vore mycket lämpligt, hehe.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips