Söder om Stockholm?

Lövhagen

ligger söder om Nynäshamn. Underbar halvö med bra tältmöjligheter och små fina badvikar.
Cykla !!
Ta Nynäspendeln och cykla därifrån !!
 
som en sagt...

hellasgården är underbart...något kuperad terräng om man kör barnvagn (som jag försökte en gång i tiden just där)...men annars toppen...där finns det dessutom höghöjdsbanan...typ klättring i träd och annat...
men hemfosa...det var en gammal kursare till mig som talade så lyriskt om den skogen...så alla i hela klassen ville till slut bo i hemfosa :)
kram anna
 
*bugar och bockar*

tusen tack för alla tips, råd och uppmuntrande ord. Ungefär samtidigt som jag packat ner tältat (nåja, åtminstone tänkte göra det ...), så skadade jag benet. Har nu haltat omkring i en vecka, vilket gjort att jag skjuter lite på första utflykten tillsammans med sonen. Men under nästkommande vecka skall det allt bli av!

och ni, dra gärna med mig ut; är så lätt att falla ner i soffhörnan och bli lat. Inget skoj alls, egentligen!
 
Skärgården med buss...

Björnö naturreservat på Ingarö. En del av skärgårdsstiftelsen (här kan du ta den broschyr som det tidigare nämnts om.)
Buss från slussen till björkvik (429, och ibland 428 se tidtabell).
Miljö:
Alt från bad klippor och sand stränder till vandringsleder med underbar utsikt över skärgården, eller mysig skog( du vet med mygg, myror men även fiskgjuse och havsörn).
Dock mycke algblommning just nu på havssidan.
Allt upplevs på en dag öns omkrets är en mil och barnvänligt.
 
Sörmlandsleden mellan Järna, Mölnbo och Gnesta har många fina områden med sjöar, naturreservat och gamla gruvor. Man kan lätt nå leden från pendeltågen, följ pilar och markeringar.
Lycka till!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.