Snygg digital utetermometer?

Jag har insett att vi behöver en utetermometer.
För enkelhetens skull vill jag ha en digital (utan en miljard funktioner), men de flesta är väldigt svåra att tänka sig i lägenheten eftersom vår inredning i övrigt i så liten grad består av silverfärgad plast med en massa knappar, designad av någon som fick sparken från digitalklocksfabriken på 90-talet.

Är det någon som har förslag på var man kan hitta snygga (enligt min rätt kräsna smak, alltså ;) ) digitala utetermometrar?

Exempel från Clas i Sjön (ett dåligt och ett halvbra):

361264_X_2007-06-26_084857_783.jpg

Nej tack.

344111_X_2007-06-26_151425_469.jpg

Intetsägande, men åtminstone inte irriterande. Bäst hittills.
 
Är det inte sjukt mycket enklare med en vanlig, utan batteri, som man klistrar på fönstrets utsida? Du slipper dessutom att den skämmer inredningen samt miljöförstörande batterier.

mvh

Anders
 
Det finns ju en hel dröse som är vita. Om inte det duger heller, vad hade du tänkt dig för färg?

Vägguttag och strömbrytare finns ju nästan bara vita (ja, det finns en del silver/svarta, men de är få) så vitt är ju liksom "standardfärgen" för den där typen av prylar.

Vad jag kan se hade Clas O åtminstone 3 vita modeller.

Eller är det knappmängden du stör dig på?
 
Utseendet på själva termometern är inte så viktigt, i morse så störde jag mig på siffrorna. -22,7
det är inte skönt. Jag kände att jag skulle ta vilken färg eller form på mätaren bara den kunde få visa åtminstonde + grader. Ibland fantiserar jag om att packa ihop och flytta.
Nog vore det trevligare att bo i värmen och åka på skidsemester i stället för att bo bland isbjörnarna och åka på solsemester. Men sen när det är som mörkast och kallast så börjar dagarna plötsligt bli lite ljusare och hoppet om värmen väcks till liv.....så rullar det på, livet.:)

Det här bidrog nog inte mycket till frågan annat än, -skit i hur termometern ser ut det är vad som står på den som är det viktiga.
 
Det finns ju en hel dröse som är vita. Om inte det duger heller, vad hade du tänkt dig för färg?

Färgen är inte superviktig, det viktigaste är att den inte ser ut som något som blev kvar från 80-talet. De flesta verkar helt enkelt vara formgivna för prylkåta grabbar som tycker att många knappar och LCD-skärmar med många tecken är det samma som "bra". Jag hade hoppats att den tiden var förbi.

Det är svårt att definiera vad man tycker är "snyggt" (utan att antingen rita en själv eller hitta ett exempel på det), så ni får gärna ösa på med såna som ni tycker är snygga.
Men det känns som om den antingen ska vara jäkligt diskret eller jäkligt snygg.

Du får bygga in den i en träram eller något.
Ja, det är antagligen det som blir bäst.

Är det inte sjukt mycket enklare med en vanlig, utan batteri, som man klistrar på fönstrets utsida? Du slipper dessutom att den skämmer inredningen samt miljöförstörande batterier.

Jo, och de är ju dessutom ofta snyggare. Men min tanke var att ha en termometer som man kan läsa av genom att snegla på den från några meters håll, för enkelhetens skull. Friheten att kunna undvika att placera temperaturgivaren i direkt solljus är också trevlig när ens fönster vätter åt sydväst.
 
Senast ändrad:
Inte så dum. Ännu bättre om det går att ta bort texten på dosan, kanske aceton?

Exakt! Det skulle förbättra den!

"Hmmm... vad var det nu igen för grunka jag satte här på väggen... vänta, det står nåt... det var en fjärrstyrd inner- och yttertermometer! Skönt att de var så snälla att de skrev på den vad det var - jag ska genast rista in 'Soffbord' i mitt soffbord!".

Här är förresten en snygg inomhustermometer. Kunde den bara berätta vad det är för temperatur ute så:

2004_8338.jpg

www.pid.se
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.