Snorklingstips till nybörjare / Karpathos

Jag ska iväg en sväng till Grekland (Karpathos) och vill snorkla lite. Tänkte därför skaffa en mask, snorkel och fenor. Jag är inte ute efter några värstingprylar, men de ska hålla åtminstone vettig kvalitet.

1. Har hittat ett hyfsat billigt ställe i Solna som heter SeaProDivers (http://www.seapro.se/). De säljer utrustning av märket NOC. Är det ett vettigt märke?

2. Har hört att det är billigare att köpa utrustning utomlands. Vet någon om det är billigare i Grekland, eller om priserna är jämförbara med ovan nämnda butik?

3. Hur pass säkert är det att snorkla på Karpathos? Undervattensströmmar? Jag har tävlingssimmat i över 10 år, så där är det inga problem...

Tacksam för svar!

NOC har reko grejjer å bra priser. Tror det kan passa utmärkt till din snorkelutrustning. (Men säger nog själv att ja tycker nocmaskerna är bättre än deras utbud av fenor). Men har ju hunnit bli kräsen på utrustning, man måste hinna prova och använda för att veta.

Speciellt mask och snorkel brukar vara billigare utomlands. Fenor snittar ofta inte inom samma procent.

Undervattenströmmar finns överallt. Har inte varit just dit du skall men man ska allti vara rädd om sig. Fördel är ju ha med sig kamrat å va van vid vatten/simma. Vem vet var eller när dem sju haven möts:)

L

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tack för ditt svar!

En NOC-mask går på sisådär 200-300 kr hos SeaProDivers. Blir det ännu billigare i Grekland, och i så fall ungefär hur mycket?

Det är jag inte säker på.. Någon annan vet kanske mer å hur det är med just NOC och priser i Europa. Men förmodligen kan de bli billigare.

Det kan vara 10-30% billigare beroende på vart man reser. Men har ju anat att det är större prisskillnader pa märken med dyrare/exclusivare sortiment.

Grekland ligger inte i värdsdelen med bäst pris. Men hoppas någon kan ge dej mer exakt svar då.

Hav een trevlig resa.

L
(Om du säger att havet skulle sakna vatten, skulle jag tro dej).

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips