Snorhandskar

Jag är på jakt efter ett par nya snorhandskar - dvs snytvänliga. Jag har idag ett par väl slitna lillsport med synnerligen mjuk frotte på hela handens baksida där man kan torka näsan. Har tittat på lillsports hemsida och de verkar bara ha nylonbkasidor numera. En model har frotte på tummen men jag vill ha mera näsduk. Någon som har tips på handskar med mjuk ovansida så jag inte får sår under näsan eller var det finns handskar som på bilden att köpa.
Modellen heter Lillsport allround och storlek 10.

Tack på förhand!

/Patrik, med Gunde-mustach i spåret
 

Bilagor

  • Snorhandskar.jpg
    Snorhandskar.jpg
    43 KB · Visningar: 642
Diy

Fram med gamla "Bettan" är mitt råd, lämplig "näsduk" hittar du i tygboden. Sen är det bara att nåla fast lämplig bit på ovansidan på handsken och gasa... ;)

Lycka till...


Mvh troswe
 
Tack för tipset troswe men jag har mindre av tid och händighet, särskilt med sygrejor men lit mer av pengar så jag hopaps kunna köpa färdigt men skulle det inte finans någonstans så får jag väl överväga att sy fast en gammal handduk på ett par vantar.

Men någon som kan tipsa om butike eller webshop som har snorvantar enligt specifikation i första inlägget?

/Patrik
 
Undertecknad gillar också att snora i skogen. Har haft samma handske som du, numera snorar jag i de nyare modellerna och i ett par hestra med neoprenmudd (minns inte modellen).

Ta bort den obehövliga remmen på ovansidan av lillsporten (inkl. kardborre) och snorandet kommer att gå bra tror undertecknad.

//J
 
Ejendals

gör bra och prisvärda handskar. Har köpt två par på GKs i Ullared för typ 69 kronor paret som är snarlika den klassiska Lillsporthandsken. Mjukt tyg på ovansidan men inte frotte.

Thure
 
Se bara upp för de Ejendalshandskar som har en stor, vass etikett mitt i snortorkningsstråket, den niten har jag gått på några gånger, till min näsas sorg.
 
bygghandel

Kolla i bygghandel för yrkesfolk, de har ett otroligt stort utbud av handskar i alla dess former, pris kvalite är nog också ganska OK,
 
MC boden skulle ego råda dig att leta i, många mchandskar har avtorkninglapp på tummen om den är för visiret så kan den säkert brukas till ditt ändamål oxså.
 
om etiketten. Den är i varje fall lätt att sprätta bort.

Thure

Sant, bara att jag sliter ut ett par såna vantar (tegera/ejendals vintervantar) i kvartalet eller så, så jag ids liksom aldrig (hunden brukar insistera på att få leka med dem, därför de slits så fort, egentligen rätt bra kvalité).
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.