Snöläget på Keb

jag var på väg till toppen i slutet av juli förra året. hade jag haft en sommarjacka på mig hade jag inte varit på glatt humör. kallt, dimmigt och snöblandat regn.

jag var på väg till toppen i slutet av juli förra året. hade jag haft en sommarjacka på mig hade jag inte varit på glatt humör. kallt, dimmigt och snöblandat regn.

Åh fan, men har man ull-underställ och vind-regntät jacka kanskd då. Har ju ingen lust att släpa med vinterkläder. Det får bli lager på lager. Åker nog dit om några veckor

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Vad tusan är sommarjacka/vinterjacka? :p Har man inte alltid skalkläder med sig när man är på vandring, speciellt i höga berg. Väder kan förändras snabbt och situationen kan blir seriös om man inte är rätt utrustad. Det behöver dock inte betyda att man måste ha goretexkläder för flera tusen. Som sagt är sista biten upp på sydtoppen en glaciär, vilket betyder att det är is/snö där uppe. Men i fint väder är det ju självklart varmt där också. I dåligt väder tenderar dock det att bli värre desto närmare toppen du kommer.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips