Snöläget på Keb

jag var på väg till toppen i slutet av juli förra året. hade jag haft en sommarjacka på mig hade jag inte varit på glatt humör. kallt, dimmigt och snöblandat regn.

jag var på väg till toppen i slutet av juli förra året. hade jag haft en sommarjacka på mig hade jag inte varit på glatt humör. kallt, dimmigt och snöblandat regn.

Åh fan, men har man ull-underställ och vind-regntät jacka kanskd då. Har ju ingen lust att släpa med vinterkläder. Det får bli lager på lager. Åker nog dit om några veckor

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Vad tusan är sommarjacka/vinterjacka? :p Har man inte alltid skalkläder med sig när man är på vandring, speciellt i höga berg. Väder kan förändras snabbt och situationen kan blir seriös om man inte är rätt utrustad. Det behöver dock inte betyda att man måste ha goretexkläder för flera tusen. Som sagt är sista biten upp på sydtoppen en glaciär, vilket betyder att det är is/snö där uppe. Men i fint väder är det ju självklart varmt där också. I dåligt väder tenderar dock det att bli värre desto närmare toppen du kommer.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips