Smidiga läderhandskar som tål lite?

Lite smidigare arbetshandskar brukar kallas "montagehandskar", och finns väl på Claes Ohlson, Jula, Swedol osv. Dom är tunnare än vanliga arbetshandskar, billiga och ganska hållbara.
Smidiga, hållbara men lite dyrare kan ju vara t ex handskar för längdskidåkning.
 
Alternativa grejor

Som Kurt Lager/Klager skriver finns det en del att hämta hos vissa som fortfarande säljer militära överskottsgrejor. Tyvärr blir det allt mindre av det så det gäller att passa på. ÖB är väl borträknad numera då det är en vanlig lågtpris kedja för diverse numera.

Jag hittar en del bra grejor för friluftsliv hos de större kedjorna som Biltema och Jula som är avsedd för yrkesbruk. Kvalitén är många gånger okay och priset mycket överkomligt om man jämför med friluftsbranschens märkesprodukter. Exempelvis så köpte jag ett par tunna fleecehandskar som gick in i ett par rejäla gummihandskar under 50:- Ett par fodrade läderhandskar att joxa med eld med utan att vara rädd för att förstöra under hundringen. Märkesprodukter i friluftsbranschen med bra kvalite är jättebra men det går att hitta prisvärda alternativ också.
 
Efter ett tips från en annan handsktråd köpte jag ett par nya Wells Lamont Premium Leather Work Gloves från Ebay (UK).
Betalade 130 sek med frakt. Bra sömnad och bra kvalitet på lädret.

/Daniel
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.