Smidiga handledsskydd under vantar?

Åker helst snowboard med handledsskydd (med plastskena inuti handen, då jag tror att de flyttar ev skador från små svårläkta ben in handen till ben i udnerarmen som är störra och lättare att reparera, om olyckan är framme.

Men jag har stora händer och köper storlek 11 i vantar. Har några inlinesskydd jag använder men det blir väldigt trångt i vantarna. Har nog svårt att hitta vantar jag vill ha i större storlek så jag jag vill försöka hitta bra skydd som inte är för buliga.
Någon som kan tipsa om smidiga handledsskydd som känna stabila men ändå smäckra nog att rymmas under tumvantar?

/Patrik
 
Hej!
Har du provat Burton?
Sonen hade sådana efter en skada, klagade inte på trångt under vantar. Tumvantar i regel rymligare.
Mvh
 
Hej!
Har du provat Burton?
Sonen hade sådana efter en skada, klagade inte på trångt under vantar. Tumvantar i regel rymligare.
Mvh

Jag kör med tumvantar.
Är det dessa som sonen har?


HIttade inga handledsskydd på burtons egna sida


/Patrik
 
Jag kör med tumvantar.
Är det dessa som sonen har?


HIttade inga handledsskydd på burtons egna sida


/Patrik
Ja, fast Jr modellen. Enligt omdömen ser man inga problem med det du upplever med dina inlines/skate. Antar att de är gjorda för att möta hårt underlag, dvs tjockare.
Slut hos Burton, men mer info.

Mvh
 
Senast ändrad:
Åker helst snowboard med handledsskydd (med plastskena inuti handen, då jag tror att de flyttar ev skador från små svårläkta ben in handen till ben i udnerarmen som är störra och lättare att reparera, om olyckan är framme.

Men jag har stora händer och köper storlek 11 i vantar. Har några inlinesskydd jag använder men det blir väldigt trångt i vantarna. Har nog svårt att hitta vantar jag vill ha i större storlek så jag jag vill försöka hitta bra skydd som inte är för buliga.
Någon som kan tipsa om smidiga handledsskydd som känna stabila men ändå smäckra nog att rymmas under tumvantar?

/Patrik
Hej, om du kan tänka dig handskar kan jag tipsa om Dainese som har såna med skydd, använder dessa själv och är nöjd. / Ulf

D-IMPACT 13 D-DRY GLOVE​

1710137919618.png
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
OveS Handledsskydd eller inte? Snowboard 15

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.