Smart grej?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har sett en väldigt likadan pryl på årets fotomässa i Stockholm. Jag är osäker på om den var lika mångsidig men den satt i bältet och bör funka på samma sätt. Ska kolla om jag hittar den.

Jag tycker att det verkar vara en grymt smart idé. OK att vissa sätt att ha den kan medföra skada vid fall men då får man packa ned den. Angående kommentaren så går man ju knappast med kameran i väska/ryggsäck ända tills just före varenda fototillfälle. Ser ju meget smart ut, om det är behagligt att bära, att ha den på axelremmen. Återkommer. Den jag såg gick på runt 600 spänn tror jag.

Jag har en sådan B-grip som Niclas tipsar om och jag tycker den fungerar riktigt bra!

Den är som sagt inte lika mångsidig och knappast heller lika välgjord som den i filmen, men för att ha en kamera hängande i bältet tycker jag att den fungerar hur fint som helst.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips