Smak av plast

Jag har använt följande vantensäck i tre år och är extremt nöjd. http://www.msrgear.com/hydration/dromlite.asp Ett av mina bästa köp!

Men det senaste året har jag kännt en smak av plast som inte går ur även om man diskar med diskmedel och borste. Jag har alltid varit noga med att torka ur säcken efter användning och förvarat den utna locket påskruvat.

Är det någon som har något bara tips för att få bort plastsmaken? Kan jag använda någon svag syra, askorbinsyra eller citronsyra?

Jag vill ogärna slänga ut 400kr på en ny även om det är en kalasprodukt.

Smak av "plast" borde vara fettlöslig mjukgörare? Jag förstår att nya produkter kan smaka av det, men det låter konstigt att något börjar smaka av det efter lång tids användning. Detergent, eller något fettlösligt (olja?) borde vara det bästa att få bort det med, om det går överhuvudtaget.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har en likadan. I min smakar vattnet klor (var associationen bland oss som var med) om man förvarat vattnet i den i värme, dvs absiden i tältet när det är varmt ute. Däremot om det är kallt så verkar det inte vara något större problem.

Maskindiskmedel upplöst i vatten brukar funka till det mesta. Fyll på med varmt vatten, tillsätt godtycklig mängd maskindiskmedel, skaka och låt stå.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips